2007-11-21

@ Asieńka - Jak przykładnie?

(hp)
Asieńka:

"Nikt nie ma wątpliwości, że zbrodnie muszą być przykładnie ukarane i nie ma znaczenia, że oskarżona dziś jest dobrotliwą schorowaną staruszką."


A konkretnie, to jak przykładnie, Asieńko? Bo ja zasadniczo jestem za, tylko że obecna generacja ma cokolwiek rozmyte pojęcia zbrodni i kary, więc jak słyszę wołania o przykladne ukaranie, to chciałbym wiedzieć, co konkretnie masz na myśli.

Obejrzyj sobie to bez zaslaniania oczu, wróć i powiedz nam, co myślisz.
Aha, źródło to popularny "Przekrój", w tym samym numerze na przedostatniej stronie są przepisy kulinarne.
[Przekrój No 66 – 14-20 lipca 1946 p.2, fot. M.Dobrzykowski]

















A to zdjęcie przedrukował amerykański "Time", dodawszy figlarny podpis - "Ladies first" .Ten dzieciak trzymany 'na barana' przez tatusia, żeby lepiej widział, ma pewnie dzisiaj 65-70 lat. Chętnie bym z nim pogadał.




Dla wyjaśnienia: Ja nie jestem za zaniechaniem karania zbrodni komunistycznych ani za oszczędzaniem w jakikolwiek sposób Wolińskiej czy Szwedowicza. Wręcz przeciwnie.

Chciałbym jednak również wiedzieć, co konkretnie znaczy słowo "przykładnie" w ustach trzydziestolatków.

1 comments:

Asienka pisze...

Kopiuję odpowiedź moją z S24 pod wpisem Wiarusa:

Małe wyjaśnienie intencji autora czyli Asienki
Słowa:
"Nikt nie ma wątpliwości, że zbrodnie muszą być przykładnie ukarane i nie ma znaczenia, że oskarżona dziś jest dobrotliwą schorowaną staruszką."

Były dyskretnym sarkazmem na pryncypialne podejscie Sprawiedliwych Wśród Narodów Świata do karania każdego kto chodził w nazistowskim mundurze i jednoczesny relatywizm wobec zbrodni w wykonaniu czerwonych /chociażby symbol rewolucjonisty Che Guevary/. Głównie na relatywizm środowiska Wyborczej i ich przyjaciół.

Moje zdanie zawarte jest tutaj:
"Ja zaryzykuję i postawię. (znak równości między Wolińską i Wallisch) Zbrodnie są zbrodniami i udział w nich, nawet w białych rękawiczkach nie zwalnia od odpowiedzialności. "

Żeby nie było wątpliwości. Wszelkie konstrukcje słowne typu: przykladne ukaranie, sprawiedliwość społeczna wolę zastępować /a nie zdecydowanie zastępować/ slowami ukaranie i sprawiedliwość.

Pozdrawiam