2007-12-19

Warto rozmawiać

Rozmowa 1 (Lato 1997)
Pytanie: Czy korupcja teraz jest większa od tej za komuny?
Odpowiedź: Nie, skądże. Wtedy to trzeba było dawać łapówkę nawet Pani Sklepowej za papier toaletowy.
P: A ty wtedy dawałeś?
O: Nie, skądże.
P: A teraz dajesz?
O: No pewnie. W przeciwnym razie moja firma by padła. Ale teraz to się nie nazywa łapówka. Teraz to jest lobbying.
..................................................


Rozmowa 2 (Wiosna 2007)
P
: Wszyscy narzekają na Rydzyka. Dlaczego?
O: No bo on źle robi.
P: Ale co, możesz podać jakieś przykłady?
O: Wiesz, ja Radia Maryja nie słucham. Ale wszyscy tak mówią.
..................................................

Rozmowa 3 (Wiosna 2007)
P: Panie Ordynatorze* moja matka leży u Pana na Oddziale, czy mógłby Pan mi powiedzieć jak ona się czuje?
O: Nie udzielamy takich informacji przez telefon.
P: Ale ja dzwonię z Australii.
O: A skąd ja mogę wiedziec, że z Australii. Może z Pułtuska? Proszę wsiąść w samolot i przylecieć.
P: Ale ja akurat wróciłem z Polski 2 tygodnie temu.
O: A gdzie Pan mieszka w Australii?
P: Brisbane.
O: Hm... Tam jeszcze nie byłem. Ale będę.
.................................................

Rozmowa 4 (Jesień 2007)
P: Czemu chcesz aby Euro szybko weszło do Polski?
O: No bo to będzie dobre dla ludzi i gospodarki.
P: Tylko dla niektórych ludzi. Większość na tym straci. A gospodarki bez Euro rozwijają się lepiej niż te gdzie wprowadzono tę walutę.
O: Może i tak, ale ja tracę na wymianie pieniędzy jak wyjeżdżam za granicę.
P: No ile ty na tym tracisz? To są przecież groszowe sprawy. A poza tym, jak Ty często wyjeżdżasz na zagraniczne wakacje?
O: Cztery razy do roku.
P: Cztery razy do roku? Ty, biedny lekarz?
O: No tak. Ale ja ciężko pracuję. Na paru etatach.
P: No ale w przychodni, gdzie jesteś zatrudniony na pełnym etacie, spędzasz tylko 2 – 3 godziny dziennie. Twój ZOZ, czyli Twój pracodawca, mógłby Ci nakazać bycie tam 8 godzin?
O: Niechby tylko spróbowali. To ja im się zaraz zwolnię.
P: No to chyba Ci się poprawiło. Pamiętasz jak w 2003 obawiałeś się, że mogą Cię wywalić z pracy? Ty, doświadczony lekarz, ze specjalizacją.
O: Hmm... To były inne czasy. Ale tyle podatków co ja zapłaciłem w tym roku za Kaczyńskich, to ja nigdy wcześniej nie zapaciłem. Nawet za SLD. Ja im tego nigdy nie wybaczę!
.................................................


*Organiztor i jeden z przywódców strajku lekarzy domagających się podwyżki płac do wysokości 3 średnich krajowych.

http://jacekmichal.blogspot.com/

0 comments: